2016-2017 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Kayıt Yenileme/Derse Kayıt İşlemleri

02 Şubat 2017 Perşembe, 16:34

2016-2017 Eğitim-Öğretim Yılı BAHAR yarıyılında kayıt yenileme yapacak öğrencilerimizin kayıt yenileme işlemlerine ilişkin duyurularımızı ve kılavuzlarımızı dikkatle inceleyerek, aşağıda belirtilen kayıt yenileme tarihlerinde kayıt yenileme işlemlerini tamamlamaları gerekmektedir.

Öğrenci derse kayıt kılavuzuna ulaşmak için Tıklayınız.

Danışman ders onay işlemleri kılavuzuna ulaşmak için Tıklayınız.

2016-2017 ÖĞRETİM YILI  1.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN 2016-2017 BAHAR YARIYILI DERS KAYIT/KAYIT YENİLEME  İŞLEMLERİ  ÖĞRENCİLERİN KENDİLERİ TARAFINDAN YAPILACAKTIR.

ÖĞRENİM ÜCRETİ/KATKI PAYI ÖDEME   (06 - 10 Şubat 2017)

Öğrencilerin 2016-2017  Eğitim-Öğretim Yılı Güz yarıyılında ödeyecekleri katkı payı veya öğrenim ücretlerinin borçlandırılmaları Ziraat Bankasına yapılmıştır. İkinci öğretim öğrencilerinin veya program normal öğrenim süresini aşan birinci öğretim öğrencilerinin; Katkı Payı/Öğrenim Ücretlerinin 2. Taksitini     06 - 10 Şubat 2017  tarihleri arasında  Ziraat Bankası'nın Türkiye genelindeki herhangi ATM’sinden Banka Kartı kullanmadan  ödeme işlemi yapabileceklerdir. Derse kayıt işleminin yapılabilmesi için Katkı Payı/Öğrenim Ücreti borcu olanların  ilk önce  ödeme işlemini yapmaları gerekmektedir.

Ziraat Bankası ATM lerinden  Öğrenim Harçları Yatırma İşlemi

Kartsız İşlem-Ödeme İşlemleri-Eğitim Ödemeleri-Üniversite Ödemeleri-Recep Tayyip Erdoğan Ün. –Öğrenci Numarası ile  giriş yapılacaktır.  Örneğin; öğrenci numarası 111000111 veya 224215 ise giriş yapılacaktır.)

”2016-2017 Öğretim Yılı BAHAR  Yarıyılı Katkı Payı/Öğrenim Ücreti Harç Tablosu” için tıklayınız.

İNTERAKTİF DERSE KAYIT / KAYIT YENİLEME  (06 – 12 Şubat 2017)

    Öğrenci derse interaktif kayıt yapabilmek için; http://ogr.rize.edu.tr/login.aspx  Öğrenci İşleri Bilgi Sistemi'ne giriş yapmalarını sağlayan kullanıcı adı ve şifrelerini bilmelidir. Bu bilgileri eksik olan öğrenciler Öğrenci Bilgi Sistemi Giriş sayfasından İlk şifrenizi oluşturmak için tıklayınız” linkinden yeni şifre almaları mümkündür. (Sisteme giriş ve şifre oluşturmada sorun yaşıyorsanız   ŞİFRE OLUŞTURMA  kılavuzunu inceleyiniz. Şifre unutulması halinde kayıtlı olduğunuz akademik birim öğrenci işlerinden şifre sıfırlatmanız gerekmektedir.)

 Ders kaydı işlemlerinde öğrenciler öncelikle alt sınıflardan başarısız oldukları ve alt sınıflardan sorumlu olup hiç almadıkları dersler ile bulunduğu döneme ait dersi/dersleri almak zorundadır. Başarısız dersler Öğrencinin sayfasında SEÇİLEN DERSLER sayfasında  yer almaktadır. Ayrıca Harfli başarı notu “DC” olan derslerin seçiminde;  eğer dönem ortalaması (YANO) 2.00 ve üstü ise bu dersten “başarılıdır” ve öğrencinin bu dersi tekrar almasına gerek yoktur ancak  not yükseltmek amacı ile tekrar alabilir.  Eğer dönem ortalaması (YANO) 2.00’nin altında ise dersten “başarısızdır” ve dersi tekrar almak zorundadır.

Yeni alınacak dersler AÇILAN DERSLER kısmından işaretlendikten sonra seçilen derslere eklenip, tüm seçilen dersler danışman onayına gönderilerek, öğrenci ders kaydını  gerçekleştirmiş olur.

Bu işlemlerden sonra mutlaka kayıt yapılan derslerin çıktısının alınıp, 06 - 17 Şubat 2017 tarihleri arasında danışman öğretim elemanına  imzalattırılması ve   saklanması sonradan karşılaşılabilecek sorunlar için önem taşımaktadır.

Yapılan işlemlerin danışman tarafından onaylanıp onaylanmadığı öğrencinin kendi sayfasından transkriptine bakılıp kontrol edilebilir. Seçilen dersler danışman tarafından onaylanmış ise  2016 - 2017 Bahar Yarıyılı dersleri  öğrencinin transkriptine yansıyacaktır. Aksi halde durumun danışmana bildirilmesi gerekmektedir.

Ders seçimi yapılırken dikkat edilmesi gereken durumlar :

*Öğrenci ders kaydını yapmadan önce transkriptinden (not döküm belgesi) ders durumunu mutlaka incelemelidir.  

**Öğrenci otomasyonu sayfanızda ki  müfredatınızda bulunan derslerle, transkriptinizde ki dersleri karşılaştırarak kayıt yapacağınız dersleri belirleyiniz.

Derse kayıt ile ilgili karşılaşılabilecek sorunların  ilgili birim öğrenci işlerine veya ÖİDB’na  bildirilmesi yararınıza olacaktır.

SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ÖĞRENCİLERİ DERS KAYIT İŞLEMLERİ

Sağlık Bilimleri Enstitüsü öğrencileri ders kayıt işlemlerini https://ekampus.erdogan.edu.tr adresi üzerinden giriş yaptıktan sonra “öğrenci bilgi sistemi (beta)” uygulaması üzerinden yapacaklardır

ÖĞRENİM ÜCRETİ/KATKI PAYI ÖDEME   (06 - 10 Şubat 2017)

İNTERAKTİF DERSE KAYIT / KAYIT YENİLEME  (06 – 12 Şubat 2017)

DERSE KAYIT İŞLEMİ AŞAMALARI

  1. https://ekampus.erdogan.edu.tr  adresinden Öğrenci E-Posta Adresim Ne?” linki tıklanarak, TC Kimlik numarası, Ad-Soyad bilgileri girilerek “E-POSTA ADRESİMİ GETİR” linkinden e posta adresi oluşturulur.
  2. E-posta adresi oluşturulduktan sonra açıklamada belirtildiği gibi şifre TC Kimlik numarasının ilk dört rakamı, öğrenci numarasının son dört rakamı olarak belirlenir. Örnek: TC Kimlik 20022222222  Öğrenci numarası  16010001 ise öğrencini şifresi : 20020001 olarak belirlenir.
  3. Aynı ekrandan ana sayfaya gidilerek e-posta ve şifre ile sisteme giriş yapılır. Gelen menülerden “BETA” seçilerek Öğrenci Bilgi Sistemine giriş yapılır.
  4. Öğrenci Bilgi Sistemine giriş yaptıktan sonra  ekranın sol tarafında bulunan  “KAYIT YENİLEME İŞLEMLERİ” menüsünden  “DERSE KAYIT İŞLEMLERİ” seçilir.
  5. Açılan dersler ekranında seçim yapılacak dersler listelenir.  Alınması gereken dersler in başında bulunan “+” işareti tıklanarak seçilen derslere ders eklenir.  Ders seçme işlemi tamamlandıktan sonra taslak olarak kayıt edilip danışman onayına gönderilerek işlem tamamlanır.

ÖİDB İletişim için tıklayınız

Akademik Birimler İletişim için tıklayınız

                                                                                                ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI

Facebookta Paylaş Tweetle